اختصاص اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی به ۱۱ موزه شهرستان فارس

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از اختصاص اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی به موزه‌های ۱۱ شهرستان در این استان خبر داد.

به گزارش میراث آریا، محمد ثابت اقلیدی بابیان اینکه عملیات اجرایی پروژه مشارکت در تأمین کالا برای تجهیز موزه‌های بخش خصوصی استان آغاز شده است، گفت: در قالب این پروژه مشارکتی بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار صرف تکمیل تجهیزات برای ۱۲ موزه بخش خصوصی استان می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: این موزه‌های تخصصی در شهرهای شیراز، اوز، گراش، لامرد، ایزد خواست آباده، وراوی (شهرستان مهر)، فسا، اقلید، لار، میمند و جهرم هستند.

او در ادامه بابیان اینکه اعتبارات از مصوبات سفر رئیس‌جمهوری به این استان تخصیص یافته است، بر لزوم توسعه کمی و کیفی موزه‌های تخصصی در فارس تأکید و تصریح کرد: با توجه به ظریفت‌های متعدد میراث‌فرهنگی در شهرستان‌های استان، برخی از این شهرستان‌ها فاقد موزه تخصصی هستند و در حال حاضر بیش از ۴۰ موزه تخصصی و مشارکتی در سطح استان فعال است.

ثابت اقلیدی بابیان اینکه ساخت موزه‌های تخصصی در هر منطقه یک ضرورت به شمار می‌رود، اظهار کرد: هم‌اکنون در این استان بیش از ۵۰ مجموعه‌دار فعالیت دارند که برخی از مجموعه‌ها به موزه تبدیل‌ شده و برخی نیز در شرف ایجاد موزه هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و علاقه‌مندان به موزه‌داری در ایجاد موزه این استان را خواستار شد.

 بنابراین گزارش در حال حاضر پروژه مشارکتی برای موزه‌های حرم مطهر حضرت سید علاءالدین حسین (ع) در شیراز، موزه گراش، موزه قرآنی علا مرودشت لامرد، موزه کریشکی لار، موزه ایزدخواست آباده، موزه وراوی، موزه فرهنگ فسا، موزه اقلید، موزه فرهنگ بازرگانان و عروسک در اوز، موزه میمند و موزه مرکزی جهرم است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071401044
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha